in Morpheus' armen

Bereidt in “Morpheus’ armen”* te verdwijnen, hoor ik het weer... ze zijn aan het heien bij de snelweg. Had vandaag in de krant** gelezen, dat ze vannacht verder zullen gaan met het heien. Ze hadden het gisteren nacht ook gedaan maar het heeft me niet kunnen irriteren. Het was gewoon een gelijkmatig dof geluid in de verte. Nu naar dat ik had gelezen dat er mensen zich zwaar gestoord hadden gevoeld, was ik alert en het geluid uit de verte leek me duidelijker en storend.

Al eerder was voor me duidelijk, dat ze bij de verbouwing van de snelweg aan het heien waren geweest. De afgelopen maanden zweven wel vaker ’s nachts geluiden van de bouwplek tot in mijn slaapkamer. Beneden kan ik het niet horen. Te veel barrières. Ook in andere opzichten ontloop ik de verbouwing nauwelijks. Zo is mijn favoriete wandelroute langs de Schipbeek al lelijker geworden en het dier, wat ik geregeld in de late middaguren kon spotten, is voorgoed verdwenen. Begrijpelijk, de bomen en struiken waarin ze konden schuilen zijn weggehaald. 

Veranderingen... vooruitgang behoort bij het leven!

Maar hoezo stoort me het geluid vandaag, terwijl het gisteren geen probleem was geweest?

De invloed op mij, mijn eigen houding door (te veel) informatie en meningen van anderen wordt duidelijk, zichtbaar. Overspoeling met niet gevraagde informatie en raad, versterken mijn denken en mijn handelen en geven hun soms een van mij niet gewenste, niet gewilde richting. 

Dus filteren en de evenredigheid controleren! Vermoeiend maar voor mij nodig!

Ik kan er niets doen eraan, dat ze heien. Het moet maar! Ook heb ik zeker geen mogelijkheid het heien te stoppen. Dus erbij neerleggen... 

...en het regelmatige ritme zingt me een lied en laat me zacht nestelen in Morpheus’ armen !

 

*“In Morpheus' armen liggen – Betekenis van de uitdrukking. In de Griekse mythologie staat de god Morpheussymbool voor de dromen. Hij was de dienaar en zoon van Hypnos, de god van de slaap. We danken aan hem de uitdrukking 'in Morpheus' armen liggen, wat zoveel betekent als (lekker) slapen.” https://historiek.net/in-morpheus-armen-liggen-betekenis/87441/

 

**“Hierdoor lagen mensen in de buurt van de A1 bij Deventer vannacht én komende nacht wakker. In de buurt van de A1 bij Deventer-Oost klonken afgelopen nacht flinke dreunen, waar veel mensen van wakker lagen. De reden: het slaan van heipalen. Voor diegene die blij is dat het gedreun erop zit: komende nacht is het weer raak.

Over de verbrede A1 worden nieuwe portalen voor de matrixborden boven de weg geplaatst en die klus heeft nogal wat voeten in de aarde. Rijkswaterstaat brengt deze twee dagen de betonnen fundering voor die portalen aan. Op sommige plaatsen moeten onder de betonnen fundering heipalen komen. Dit werk vond afgelopen nacht plaats en ontging inwoners niet.” Artikel 28-02-2020, https://www.destentor.nl/deventer/hierdoor-lagen-mensen-in-de-buurt-van-de-a1-bij-deventer-vannacht-en-komende-nacht-wakker~a1777a32/

Reactie schrijven

Commentaren: 0